Monday, December 03, 2012

Jar Snow Globe - Kula śnieżna w słoiku



It was the first day of December with no snow and Christmas around the corner I decided to make my own winter wonderland in a jar and one day later it was snowing outside and it was white everywhere. Be careful - I suspect some kind of magic;)

Pierwszy grudnia, zero śniegu, Święta nadchodzą - postanowiłam stworzyć własną zimę w słoiku. Jeden wieczór pracy, a następnego dnia niespodzianka - śnieg za oknem! Uważajcie - podejrzewam jakieś czary i wywołanie wilka z lasu:)


When I was about 10 years old, I made a similar snow globe with two snowmen inside. I didn't use distilled water then and now (about 20 years later) it still looks great so I think it's up to you what kind of water you use.

Kiedy miałam 10 lat zrobiłam podobną śnieżną kulę, w której ulepiłam dwa bałwany. Nie używałam wtedy wody destylowanej, ale teraz (po blisko 20 latach) kula wygląda tak samo, więc nie jestem przekonana czy woda destylowana jest koniecznością.


First, I decorated the lid with a colourful tape - my latest discovery in one of the local shops:) After that the most difficult part began...

Na początku obkleiłam pokrywkę słoika kolorową taśmą - moje ostatnie odkrycie w empiku. Następnie najtrudniejsza część się zaczęła...


After a few attempts to make a Christmas tree I was discouraged. My hubbie suggested making a simpler shape. It worked! If working with modelling clay isn't your thing you can use a glass or plastic figures - simply glue them to the lid.

Po kilku próbach zrobienia choinki byłam zniechęcona. Wtedy mąż przyszedł z pomocą i zasugerował zrobienie prostszego, bardziej dwuwymiarowego drzewka. Pomysł się sprawdził! Jeśli nie wychodzi Wam lepienie z plasteliny, możecie użyć gotowe szklane/plastikowe figurki - po prostu przyklejcie je do pokrywki.


Next, fill the jar with water, add a few drops of glycerine (don't overdo it) and some glitter :)

Następnie wypełniamy słoik wodą, dodajemy parę kropli gliceryny (nie za dużo) i brokat.


Now you're ready to close the jar - just watch out not to damage your figures:)

Na koniec zamykamy słoik, uważając by nie zniszczyć naszych figurek - i gotowe:)



1 comment:

  1. Your article is very nice, congratulations. We produce inflatable snow globe :) Our website: Şişme Kar Küresi

    ReplyDelete