Monday, December 08, 2014

Story Stones - Historyjkowe kamienie



Święta coraz bliżej, a ja z każdym dniem mam coraz mniej czasu. Przybywa obowiązków, starych nie ubywa. Dziś zorientowałam się, że potrzebuję trzy godziny dłuższej środy, żeby z wszystkim zdążyć, więc negocjowałam z wtorkiem. Co jednak mi pomoże wtorek, skoro już poniedziałek zarwany… Ale nic to, dziś coś na Święta i po Świętach, kiedy w końcu będzie czas na zabawę :)

Story stones to coś co chciałam zrobić od dawna. Jako nauczycielka angielskiego korzystam z różnych pomocy, mam Story Cubes - czyli kości na których zamiast oczek znajdują się obrazki. Uczniowie rzucają kośćmi i opowiadają historyjkę, uwzględniającą wylosowane obrazki. Zabawa z kamyczkami jest podobna, jednak sami możemy je namalować i zamiast rzucać losujemy z woreczka lub z pudełka. Materiały do wykonania historyjkowych kamieni są dwa: kamienie (a jak? :) i coś czym można po nich malować: markery z farbą, korektor, lakier do paznokcji, farby.



Jako, że moje kamienie są przygotowane z myślą o Świętach namalowałam na nich zimowo-świąteczne obrazki, ale nie zabrakło też tych przyziemnych, jak samochód czy piesek.


Kamienie podobają mi się bardziej od kostek z obrazkami, ponieważ zawsze możemy domalować kolejne albo ograniczyć wybór do tych obrazków, których chcemy używać. Do tego kamienie mają różne faktury i kształty, więc dla małych rączek będą na pewno atrakcyjniejsze niż kości. Można przygotować wersję edukacyjną i zilustrować wyrazy zawierające ó, u, rz i ż i po wylosowaniu kamyka literować wyraz i w ten sposób utrwalić pisownię. Sposobów na wykorzystanie kamyków jest mnóstwo, jestem pewna, że każdy wymyśli swój własny :)


Na koniec pozostaje znaleźć dogodny dla nas system przechowywania. Jak wspomniałam wcześniej polecam pudełko lub woreczek :D

Enjoy!


No comments:

Post a Comment