Sunday, November 18, 2012

Over the Bed - Coś nad łóżko...



Mobiles are great decorations and they can be made of almost everything. After moving house, I'm still decorating our flat to make it a cosy home.  Taking into consideration the fact that we haven't bought new lamps to our bedroom and study, a mobile immediately appeared in my mind as a delicate decoration over the bed that at the same time would cover hanging the bulbs.

Dekoracja, którą zrobiłam w tym tygodniu, może być wykonana niemalże ze wszystkiego. Mimo, że w naszym mieszkaniu mieszkamy już 3 miesiące to wciąż jesteśmy na etapie urządzania przytulnego domu. Jak to po wielkim remoncie, wciąż jest coś do zrobienia. W sypialni i gabinecie wciąż nie mamy lamp, więc pomysł takiej dekoracji nasunął się automatycznie.






While moving the house I just couldn't get rid of some colourful gift bags so I decided to use them in this project. I cut them into smaller pieces of paper to have a range of patterns and colours to choose from.

Przeprowadzka była momentem generalnych porządków i pozbywania się wszelkich zbędnych rzeczy i przydasi. Kolorowe torebki na prezenty udało mi się jednak przemycić i w tym projekcie zdecydowałam się je wykorzystać.


I fold each paper in half and cut triangles. Cutting the shapes this way makes the work easier later.

Pocięłam torebki na mniejsze kawałki, które złożyłam na pół i wycięłam z nich trójkąty. Takie rozkładane trójkąty ułatwiąją pracę na kolejnym etapie.


The amount of triangles depends on the size of your mobile and the length of the strings you're going to use. I cut over 100 triangles.

Ilość trójkątów zależy od rozmiaru dekoracji oraz długości sznurków. Ja wycięłam ponad 100 trójkącików.


I put some glue and inside my triangles. Next, I folded them back leaving the thread inside. I made 10 strings with 10 triangles on each one.  By the way it could be also a nice idea for a Christmas tree chain, don't you think?

Klejem smarujemy środek trójkąta, wkładamy do niego nitkę i zamykamy. W ten sposób kolorowy papier będzie z dwóch stron trójkąta. Zrobiłam 10 sznurków, do każdego przykeiłam 10 trójkątów. W trakcie pracy doszłam do wniosku, że same w sobie sznurki mogłyby być ciekawą alternatywą dla łańcucha choinkowego.
 

First I thought I would use some cardboard circle as a frame for my mobile (that's why you can see a cardboard and a knife in the picture with the materials;). In the meantime I found some wire which was long enough to make the frame. I attached my strings to it and hung it in the bedroom.

Na początku chciałam użyć kartonowego kółka jako ramy dekoracji. W trakcie pracy znalazłam jednak kawałek druta, który był dość długi by posłużył za ramę, więc przywiązałam do niego moje sznurki.


After the first night passed the mobile still hangs over the bed:) It looks great, especially when the sun shines on it and its shadow is moving slightly on the wall.

Pierwsza noc za nami, dekoracja wciąż wisi:) Wygląda wspaniale, szczególnie kiedy świeci słońce i cienie tańczą na ścianach.


The mobile works great with all the details in our bedroom. The walls in our place are really hard and that's why the wall behind the bed is empty. The mobile fills this space.

Dekoracja wkomponowała się do pokoju i pasuje do różnych ozdób i ozdóbek, które już są w sypialni. Póki co nic nie zawiesiliśmy nad łóżkiem, bo wiercenie w betonie nie jest łatwe, a za ścianą mieszkanie sąsiadki;). Dekoracja, chociaż wisi 1,5 m od ściany, wizualnie wypełniła pustą przestrzeń.


With the framed newspaper adverts from the early 40's, the mobile makes this room cosy and personal.

Dzięki reklamom ze starych gazet, które oprawiliśmy w ramki i dekoracji nad łóżkiem, pokój stał się przytulniejszy i wyjątkowy. 



It's really a piece of cake to make, you can even engage your kids to do it for you. If you use more shiny materials to make it, its reflections on the walls will change the room into a magical place which will be perfect for resting.

Do zrobienia takiej ozdoby można zaangażować dzieci, jest na tyle łatwa do zrobienia, że nie powinny mieć większego problemu. Można wykorzystać błyszczący papier, wtedy refleksy na ścianach sprawią, że pokój będzie wyglądał magicznie i miło będzie się w nim zrelaksować. 

No comments:

Post a Comment