Saturday, June 01, 2013

Changes in my balcony garden - Zmiany w balkonowym ogródku


Why do I love our balcony? Because there are green trees around it, you can listen to birds tweeting and I can grow a wide variety of plants there. It's not so big (1,20x6m) but I tried (not tried - succeeded;)  to fill every empty space with some plants.

Dlaczego kocham mój balkon? Ponieważ otaczają go zielone drzewa, mogę posłuchać śpiewu ptaków i mogę hodować różnego rodzaju roślinki. Balkon nie jest zbyt wielki (1,20x6m), ale starałam się (a nawet chyba mi się udało;) wypełnić każdą wolną przestrzeń roślinkami.


Do you remember my wooden box rock garden? As I read on the labels all the plants should be slow growing ones. You can see in the picture above how slow they are - you barely can see the rocks!

Pamiętacie mój skrzyniak?  Na etykietkach było napisane, że roślinki rosną bardzo powoli. Na powyższym zdjęciu widać, jak bardzo powoli - już kamyczków nie widać!


About a month ago I showed you how to make a vertical garden in a wooden palette. I was wondering if it would be a good place for plants as there isn't so much space for soil. The plants, especially pepper mint and lettuces seem to love the spot and they grow really fast! I have to find some good recipes to use the mint leaves. So far, I've used them to make spaghetti carbonara and mojito.

Około miesiąc temu pokazywałam, jak zrobić ogródek w drewnianej palecie. Zastanawiałam się wtedy czy to na pewno będzie dobre miejsce dla roślinek, ponieważ nie ma tam dużo miejsca na ziemnie. Roślinki, a szczególnie mięta i sałaty uwielbiają swoje miejsce w palecie i rosną na prawdę szybko! Muszę znaleźć jakieś fajne przepisy na wykorzystanie liści mięty. Jak na razie używam ich tylko do carbonary i mojito;)


I've also got 6 kinds of tomatoes. I planted them outside too early and I had to cut some leaves but now they're doing fine. I can't wait for my homegrown tomatoes! In the other corner I have gooseberries and redcurrant. Both have green fruit, so I just have to wait for some more sun.

Na balkonie mam również 6 gatunków pomidora. Zasadziłam je jednak zbyt wcześniej na zewnątrz i musiałam oberwać trochę listków, ponieważ zamrzły. Teraz rosną całkiem nieźle. Już nie mogę się doczekać domowych pomidorków! W innym kącie balkonu mam agrest i czerwoną porzeczkę. Obie mają już zielone owoce, więc z niecierpliwością czekam na słońce.


There are plenty things that can be eaten but I also have some flowers. I bought a summer flower mix seeds. First it looked like lettuce but now there are different kinds of green leaves in the pots and I hope there are going to be some colorful flowers soon.

Mam dużo rzeczy do jedzenia na balkonie, ale mam też trochę kwiatków. Kupiłam mix nasion kwiatów letnich. Na początku wyglądały jak sałata, teraz jednak widać różnorodność liści i czekam aż pojawią się kolorowe kwiaty.


And what about you? Do you have any plants on your balcony?

A Wy? Hodujecie jakieś roślinki na balkonach?

3 comments:

  1. Mogę Ci podać przepis na świetną zupę z soczewicy, do której właśnie dodaje się miętę :). Pozdrawiam i zazdroszczę ogródka na balkonie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie jadłam jeszcze takiej zupy, chętnie spróbuję:) Marzyłby mi się normalny ogród, ale póki co, balkon musi wystarczyć:)

      Delete
    2. Turecka zupa z soczewicy czerwonej: gotujemy wywar warzywny, do którego dodajemy kilka ziemniaków, marchewkę i cebulę. Jak już nam się ugotuje, to dodajemy wypłukaną soczewicę (proporcji nie podaję, bo zawsze robię "na oko" i od proporcji zależna jest oczywiście gęstość zupy). Jak się ugotuje, a gotuje się szybko, to wtedy zupę blenduję i dodaję odrobinę przecieru pomidorowego, żeby ją podkolorować :). Na rozgrzaną patelnię wrzucam odrobinę masła i na to garść posiekanej mięty, aż zacznie pachnieć. I dorzucam to do zblendowanej zupy. Podaję zupę z cytryną :).

      Delete