Wednesday, February 13, 2013

Robert Sabuda rocks!



I love pop-up books! I remember my first one. It was a long time ago and it was one of my favourite things. I remember popping-up house, birds, telephone:) You could pull and push different parts of those pop-ups and things started moving. Birds would turn their heads or you could dial the phone number. Last year in Cieszyn there was a Robert Sabuda's pop-up books exhibition. I was amazed by his works. Being in Cieszyn two weeks ago I saw his books on a souvenir shop display.  I was so excited! I bought "The Wonderful Wizard of Oz" book. With the emerald glasses designed for you to look at astonishing paper designs it's the best book I have.

Uwielbiam ksiażki z pop-upami! Pamiętam pierwszą jaką miałam. Było to dawno temu i była to jedna z ulubionych rzeczy, jakie miałam. Pamiętam wyskakujący domek, ptaszki i telefon. Było można pociągać za różne elementy dzięki czemu ptaszki skręcały głowami czy było można wykręcić numer telefonu. W zeszłym roku w Cieszynie była wystawa książek Roberta Sabudy. Byłam zachwycona jego pracami. Będąc w Cieszynie dwa tygodnie temu zobaczyłam jego książki na wystawie sklepu z pamiątkami. Byłam szczęśliwa, że mogę sobie jakąś kupić:D Wybrałam "Czarnoksiężnika z krainy Oz." Szmaragdowe okulary i niesamowite papierowe projekty powodują, że jest to najlepsza książka, jaką mam.


I was so surprised when I first opened it and a moving tornado turned up. For the first time I had seen something like that. The best part was about to come - the emerald balloon which floats above the pages!

Byłam zaskoczona, kiedy otwarłam książkę i wyskoczyło obracające się (!) tornado. Pierwszy raz widziałam takiego pop-upa. Najlepsze było jednak wciąż przede mną - unoszący się nad kartami książki balon!


What is great about this book is the element of surprise as on each page there are more smaller pages with the text of the story. If you open those pages you will discover more smaller pop-ups!

To co mi się najbardziej podoba w tej książce, to element zaskoczenia. Na każdej rozkładówce są mniejsze karty z treścią historii. Otwierając je wyskakują kolejne, mniejsze pop-upy!


I think it's a great book for kiddos as it will keep them engaged while reading the story. It will also learn them respect for books as you have to be careful not to destroy it. This book encouraged me to make some pop-ups to be used in my scrapbook. Do you have your favourite pop-up books?

Moim zdaniej jest to wspaniała książka dla dzieci, na pewno będą zainteresowane lekturą. Książka nauczy je też szacunku do książek, ponieważ trzeba do niej podejść delikatnie. Mnie zachęciła do zrobienia pop-upów do mojego scrapbooka. A czy Wy macie ulubione książki tego typu?

6 comments:

  1. O rany. Cudna ksiazka! Mozna ja dostac w Polsce?
    Czy pozostaje Amazon?
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja moją kupiłam w Cieszynie na Zamku, tak poza tym to nie mam pojęcia czy są do kupienia - przez internetowy empik coś było można też zamówić. Na prawdę są wspaniałe!

      Delete
  2. Oj,a pokazalabys kiedys swoje scrappbooki? Przymierzam sie juz od dluzszego czasu do zrobienia, ale zawsze cos... moze brak pomyslu albo inspiracji? :)
    Moze cos podpowiesz? :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Właśnie kończę posta z pierwszymi po długiej przerwie projektami:) Dzisiaj będzie dostępny:)

      Delete
  3. ale super..też to uwielbiam ! ale nie wiedziałam , że tak to się nazywa.. kiedyś miałam (i chyba nadal mam schowaną) kartkę na Boże Narodzenie właśnie tak zrobioną..ah.. :)
    Pozdrawiam !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zajrzyj na stronę R. Sabudy - tam są szablony różnych pop-upów - wystarczy wydrukować, podążać za instrukcją (obrazkami) i gotowe:) Efekt skomplikowany, a praca wcale nie taka trudna. Bazując na szablonach można swoje cuda wyczarować:D

      Delete